niedziela, 11 sierpnia 2024

Doki Novigradu

 

 

"Novigrad [...] to stolica świata. Prawie trzydzieści tysięcy mieszkańców, [...] nie licząc przyjezdnych [...]. Murowane domy, główne ulice brukowane, morski port, składy, cztery młyny wodne, rzeźnie, tartaki, wielka manufaktura produkująca ciżmy, do tego wszelkie wyobrażalne cechy i rzemiosła. Mennica, osiem banków i dziewiętnaście lombardów. Zamek i kordegarda, że aż dech zapiera. I rozrywki: szafot, szubienica z zapadnią, trzydzieści pięć oberży, teatrum, zwierzyniec, bazar i dwanaście zamtuzów. I świątynie, nie pamiętam ile. Dużo. 

                               -Miecz Przeznaczenia" 


Inspiracją do zbudowania tej makiety była gra komputerowa Wiedźmin 3. Bardzo spodobał mi się żuraw, którego twórcy inspirowali się na autentycznym żurawiem znajdującym się w Gdańsku. Spodobał mi się również budynek typu bliźniak. Chciałem zamieścić te dwie budowle obok siebie, determinując rozmiary całej makiety rozmiarami mojej szklanej witryny. Budując doki, chciałem również bawić się kolorami, tworząc różnego rodzaje drewna. Budowa tego projektu zajęła mi 8 miesięcy.

Żuraw w Novigradzie oraz Żuraw Gdański

Dom typu bliźniak, którym się inspirowałem

Tak prezentuje się makieta Doków Novigradu





















Ciekawostką jest to, że zarówno dom bliźniak jak i żuraw są również zbudowane w środku, ale niestety jeszcze nie pomalowane. Pprojekt pochłonął ogromną ilość czasu i energii, być może kiedyś go wykończę od środka, lub zostanwie dla wnuków :)

Co myślicie o tym projekcie?




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz